Followers

Thursday, January 20, 2011

I HEALTH

Pada 15/01/2011,8 pagi bertempat di tasik UTM, Lujnah Sukan dan kebudayaan (LSK) bersama team HEWI telah mengadakan satu program lagi yang menarik.Program yang dipanggil I health ini merupakan satu program untuk membawakan sukan yang menarik,mudah,menyeronokkan dan menyihatkan. 

Objektifnya adalah untuk membuka ruang kepada kaum wanita untuk bersukan dengan selesa. I health yang membawa maksud saya sihat ini telah membuka minda semua dengan menyakinkan bahawa  peri pentingnya kesihatan tubuh badan dengan melakukan senaman lantas bersukan dengan menggunakan pelbagai cara dan kaedah untuk mengeluarkan peluh di samping mengeratkan ukhwah diantara sahabat.

Seperti biasa, setiap aktiviti yang melibatkan pergerakan seluruh badan,memerlukan seseorang untuk melakukan aktiviti memanaskan badan dan regangan. Regangan bertujuan untuk memanaskan otot dan memastikan otot berada dalam keadaan sedia sebelum melakukan aktiviti. Hal ini penting kerana regangan yang dilakukan adalah bertujuan untuk mengelakkan kecederaan daripada berlaku. Kami memulakan dengan membuat regangan di samping itu kami berjogging juga di sekitar tasik dan sempat juga menggunakan alatan gymnisium yang berhampiran. Memang tidak dinafikan keletihan sudah terasa namun hilang bila aktiviti diteruskan dengan modul yang disediakan. 

Antara aktiviti yang dilakukan ialah hand’s up,gorilla’s friends dan side2 front behind.Agak pelik tapi ternyata sahabat yang hadir sangat terhibur dengan modul yang disediakan. Eeerm,jika sahabat lain nak tahu marilah bersama kami di pertemuaan I Health akan datang. Sememangnya, kami menyajikan yang sterbaik  untuk anda semua,muslimat di luar sana.Jadi apa lagi,pastikan anda menunggu kehadiran kami pada masa akan datang... InsyaAllah...

Timbalan Pengerusi
Sharifah Nur Aisyah Binti Syed Sohor

0 Responses to “I HEALTH”

Post a Comment

 

KATA-KATA HIKMAT

Kecantikkan yang abadi ialah pada keelokkan adab dan ketinggian ilmu seseorang, bukan pada wajah dan pakaiannya.

Blogroll

Lsk

About

LSK