Followers

Tuesday, January 18, 2011

Friendly Match:PMI VS KP



Salam,kali ini kisahnya mengenai perlawanan bola sepak persahabatan antara Persatuan Mahasiswa Islam(PMI UTM) dengan Kolej Perdana(KP).Perlawanan ini sebenarnya sudah dirancang dari semester lepas lagi namun atas beberapa kekangan masa tidak dapat dijalankan pada musim lepas.

Alhamdulillah,untuk tahun 2011 ini,PMI UTM melalui Lujnah Sukan dan Kebudayaan(LSK) berjaya mengadakan perlawanan bola sepak persahabatan yang pertama.

Untuk sesi yang baru ini,LSK begitu komited sekali mengatur beberapa siri-siri perlawanan persahabatan bola sepak dengan mana-mana persatuan mahasiswa mahupun kolej-kolej kediaman dan Fakulti-fakulti di UTM ini.
Sebelum ini pun,PMI pernah mengaturkan perlawanan dengan Kelab Iqra, 3 SMV dan lain-lain.

Perlawanan ini berlangsung pada 12.1.2011 di padang bola sepak KDSE jam 5.30 petang.Alhamdulillah,perlawanan ini mendapat sambutan yang menggalakkan daripada ahli PMI sendiri.

Buktinya,Team PMI mempunyai pemain simpanan yang banyak,tapi peluang untuk beraksi diberikan kepada semua ahli PMI yang hadir.

Kondisi padang yang agak lembap sedikit menjejaskan rentak permainan kedua-dua pasukan.PMI yang memakai jersi warna merah berjaya mendapatkan gol awal di separuh pertama menerusi penyerang utama PMI,Wan Darimi yang bijak memanfaatkan kesilapan pemain pertahanan KP yang gagal mengeluarkan bola dari kawasan bahaya berjaya merembat cantik dari luar kotak penalti bagi membolehkan PMI mendahului permainan.

Selepas permainan yang berlangsung 25 minit diberhentikan untuk rehat separuh masa yang pertama,kedua-dua pasukan masing-masing menukar pemain-pemain supaya semua yang hadir dapat beraksi.Inilah yang menariknya,bagi PMI sendiri,sesiapapun dari ahli PMI akan diberi ruang untuk aktif dalam bersukan dek kerana PMI mengenepikan soal siapa yang ‘pandai’ bermain sahaja akan dapat peluang bermain sebaliknya sesiapa sahaja boleh bermain.

Pada separuh masa kedua, team KP yang sejak dari separuh masa pertama lagi yang memang mengasak kubu gawang gol PMI menerusi gerakan-gerakan berbahaya benar-benar memberi sedikit tekanan kepada pemain-pemain PMI.Hasilnya,Team KP berjaya merapatkan jurang gol apabila seorang pemain pertahanan PMI tertampan bola hantaran pemain sayap KP ke jaring PMI sendiri.

Team KP terus melancarkan asakan bertubi-tubi ke gawang gol.Namun kekebalan penjaga gol PMI,akhi Faruqi yang memang mempunyai pengalaman di posisi goal keeper yang perlu diberi pujian kerana berjaya menyelamatkan beberapa percubaan berbahaya tidak  mampu lagi bertahan kedudukan seri tadi dan melepaskan 2 gol.

PMI mampu untuk merapatkan jurang dan mencapai keputusan seri jikalau tidak kecekapan penjaga gol KP yang berjaya menyelamatkan beberapa keadaan kekalutan dalam kawasan penalty walaupun peluang terbaik untuk pemain penyerang PMI menjaringkan gol.Keputusan tamat dengan keputusan 3(KP) :1(PMI).Jelas terpancar keseronokan di wajah semua yang hadir waktu itu kerana matlamat utama PMI ialah untuk menjalinkan ukhuwah kepada sesiapa sahaja.

Pengerusi LSK,Akhi Fathurahman yang ditemui jelas gembira dengan sambutan berharap agar selepas ini banyak lagi perlawanan-perlawanan akan berlangsung dan terus mendapat kerjasama semua yang terlibat.

Keputusan Perlawanan:

PMI VS KP
1       :      3

                                                         (semua yang hadir)
Lagi Laporan Friendly Match!

Tahniah Team KP dan kepada semua yang menutup aurat!

P/s:Ingat!Team PMI bukannya pasukan belasahan..kami akan bangkit lagi selepas ini! Dan kami berharap sesiapa yang beraksi di atas padang dapat menutup aurat dengan sempurna sewaktu bermain! 
 

(gabungan pemain bawah 21 & senior)

Senarai Pemain PMI:

Faruqi,Azim Jamil,Arif Ahmad,Arif Abdullah,Qadhir,Eijat,Fendi,Wafi,
Izmar,Zufar,Rais,Darimi,Fadilah,Syam,
Ibrahim,Hazim,Fathurahman,Ainuddin,Muadz,Ridzwan,Shahrul

0 Responses to “Friendly Match:PMI VS KP”

Post a Comment

 

KATA-KATA HIKMAT

Kecantikkan yang abadi ialah pada keelokkan adab dan ketinggian ilmu seseorang, bukan pada wajah dan pakaiannya.

Blogroll

Lsk

About

LSK