Followers

Friday, March 25, 2011

PMI MULAI BANGKIT!



KDSE UTM, 25 Mac- Bersyukur kepada Allah s.w.t kerana memberi kesempatan kepada pasukan PMI untuk mengadakan perlawanan persahabatan dengan pasukan 2 SKG. Untuk perlawanan ini PMI mula menunjukkan taring mereka dengan membenam 2 SKG, 4 berbalas 0.

Untuk separuh masa yang pertama memperlihatkan strategi PMI tidak teratur menyebabkan permainan kurang memberansangkan. Pasukan 2 SKG memulakan serangan dengan cubaan tanduk oleh pemain sayap kanan mereka namun berjaya ditepis oleh penjaga gawang PMI. Seterusnya memperlihatkan 2 SKG cuba mengawal permainan tapi disebalik serangan pasukan 2 SKG, PMI mengambil kesempatan dengan banyak membuat serangan balik namun penyudah penyerang pasukan PMI untuk separuh masa belum menjadi.


Gol pertama pasukan PMI muncul apabila perebutan bola di dalam kota penalti pasukan 2 SKG dengan disudah oleh penyerang profik PMI Wan Darimi. Pasukan 2 SKG cuba bangkit dengan beberapa serangan namun Apek yang baru dimasukkan berjaya menjaringkan gol kedua pasukan PMI hasil kesilapan penjaga gawang 2 SKG. Pasukan PMI menambah derita pasukan 2 SKG sekali lagi Wan Darimi mendapat lorongan bola dari pemain tengah PMI iaitu Zufar Marwah dan disudahkan baik oleh beliau. Akhir sekali gol pasukan PMI adalah hasil kesilapan penjaga gawang 2 SKG yang silap menepis hantaran silang pemain tengah PMI, Jimmy.



Kapten pasukan PMI iaitu Fadhlul Wafi berpuas hati dengan kecekapan bahagian tengah PMI yang banyak memcipta peluang untuk penyerang PMI untuk menyudahkan kesemua gol PMI. Namun begitu beliau berharap pasukan PMI masih perlu banyak memperbaiki untuk permulaan permainan dimana pasukan PMI yang masih belum teratur untuk separuh masa pertama. 

Perlawanan seterusnya pasukan PMI adalah pada hari Sabtu, 26 Mac di padang KDSE bertemu dengan pasukan FKA. Dijemput kepada semua mahasiswa islam yang ingin mewakili pasukan PMI untuk bermain perlawanan persahabatan ini, sila nyatakan kehadiran anda pada nombor 013-5920514(Zufar). Kehadiran anda sangat kami hargai.
 
SUMBER BERITA 
 
"Bersama Membangun Ummah"
Lujnah Sukan Dan Kebudayaan PMI UTM

0 Responses to “PMI MULAI BANGKIT!”

Post a Comment

 

KATA-KATA HIKMAT

Kecantikkan yang abadi ialah pada keelokkan adab dan ketinggian ilmu seseorang, bukan pada wajah dan pakaiannya.

Blogroll

Lsk

About

LSK